Judo voor basis onderwijs / speciaal onderwijs:

De kinderen krijgen een Judoles waarbij ze te maken krijgen met zelfbeheersing, stoeien en samenwerken.
Dit allemaal wordt zowel in oefen als spelvormpjes gegeven.
Natuulijk worden de lessen wel op de doelgoepen afgestemd. 
Judo is goed voor de motoriek, sociale vaardigheden en het in positieve zin omgaan met de boosheid/agressie.Daarnaast kun je eventuele maatschappelijke achterstanden en problemen bij de kinderen / jeugd aan de hand van de judosport implementeren middels de 5 + 1 'R' en.

  • Rust - Regelmaat - Reinheid - respect - Relatie - (Ruimte)

Naast het technische en fysieke element van deze sport, heeft het veel aspecten op het gebied van vormende waarden en normen.
Te denken valt aan:

  • Agressieregulatie, en toch lekker uitleven
  • Normen en waarden
  • Coördinatie, gevoel voor bewegen
  • Weerbaarheid
  • Samenwerken
  • Zelfvertrouwen

De les (sen) bestaan uit judo-spelvormen geïmplementeerd door een judoleraar die werkzaam is geweest in het speciaal onderwijs, als sport docent.
Daarnaast is hij werkzaamgeweest in een jeugdinrichting.
Stoeien, samenwerken en toch heel individualistisch bezig zijn.
Allemaal aspecten van de judosport.

Judo voor beroeps onderwijs en voorgezet onderwijs:

Hier gaat het er natuurlijk anders aan toe.
De gegadigen zijn ouder en ervaren Judo als een middel om zich goed te verdedigen.
Er zit meer snelheid in de technieken en proberen we situatiegericht te oefenen.